علی آبادی در حاشیه جلسه هیات دولت؛

ری را با برند داخلی و با قیمتی کمتر از یک میلیارد عرضه می شود

ری را با برند داخلی و با قیمتی کمتر از یک میلیارد عرضه می شود به گزارش نیو باکس، وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مهندسی و طراحی خودروی ری را داخلی است و با برند ایرانی عرضه می شود. قیمت این خودرو کمتر از یک میلیارد خواهد بود.



به گزارش نیو باکس به نقل از مهر، عباس علی آبادی وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه آخرین جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در رابطه با خودرو «ری را» باید بگویم این خودرو تقریبا بیشتر آپشن ها برای رقابت با خودرو های خوب دنیا و استانداردهای جهان را دارد.
وی اضافه کرد: مهندسی و طراحی این خودرو داخلی است و با برند ایران عرضه می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان آنکه قیمت این خودرو زیر یک میلیارد تومان است تصریح کرد: سالی ۱۱۰ هزار دستگاه از این خودرو ایجاد می شود.
علی آبادی در تشریح نام خودرو «ریرا» اظهار داشت: «ری را» برگرفته از یک نام ایرانی است. این خودرو دارای دو گونه موتور است که ۶۷ درصد آن در داخل ساخته شده است.
وی افزود: امیدواریم مردم از کیفیت این خودرو راضی باشند، چون این خودرو یک تحول تازه در صنعت خودروسازی است.
وزیر صمت بیان نمود: بازار خودرو یک مقدار التهاب داشت که به نظر من این التهاب بزودی گرفته خواهد شد. همینطور واردات خودرو های نو و کارکرده آزاد است و تولید هم سال جاری به ۱.۷ میلیون می رسد. ضمن آنکه سال جاری ۱۰ هزار خودرو وارد کردیم. بیشتر از ۱۵۰ هزار ثبت سفارش داشته ایم و ثبت سفارش ها باز است و واردات با همین روند ادامه می یابد.
وزیر صمت با اشاره به اینکه به دنبال این هستم که قیمت گذاری دستوری را از خودرو خارج شویم، اذعان کرد: واردات خودرو برقی و هیبریدی محدودیتی ندارند. در تدارک توسعه زیرساخت این خودرو و درحال توسعه شارژهای این خودرو ها هستیم و می توانیم همه نیازهای کشور را تا آخر سال تأمین نماییم.

1403/05/03
20:23:40
5.0 / 5
306
تگهای خبر: استاندارد , بازار , تجارت , توسعه
این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه