در اتاق بازرگانی تهران مطرح شد؛ رتبه بندی ۱۱بانك بزرگ جهان اسلام، در دوران تحریم هم در ایران بودیم نیو باكس: مدیر كسب و كار موسسه بین المللی كاپیتال انتلیجنس از رتبه بندی یازده بانك بزرگ جهان اسلام اطلاع داد و اظهار داشت: رتبه بندی شفافیت را بالا می برد. به گزارش نیو باكس به نقل از مهر، میشل پیج، مدیر كسب و كار و توسعه موسسه كاپیتال انتلیجنس در نشست امروز كمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: هم اكنون بانك مركزی قطر و بانكهای مهم چین و سایر نقاط دنیا رتبه بندی شده اند؛ ضمن اینكه در حوزه بانكداری اسلامی نیز، موسسات مالی بسیاری در این رتبه بندی شركت كرده اند، این در شرایطی است كه از بیست بانك مهم جهان اسلام، یازده بانك را رتبه بندی كرده ایم. وی اضافه كرد: در منطقه منا، بیشترین تعداد بانكهای رتبه بندی شده را شاهد هستیم؛ ضمن اینكه در حوزه رتبه بندی اوراق قرضه اسلامی و هم سایر اوراق هم اقداماتی را صورت داده ایم. به قول میشل پیچ، در این رتبه بندی ها، اوراق بدهی را هم رتبه بندی كرده ایم كه عرضه كنندگان آن در این رنكینگ قرار می گیرند. البته باید توجه داشت كه حاكمیت شركتی برای ما امری بسیار مهم به حساب می آید و به آن توجه ویژه ای داریم. مدیر كسب و كار و توسعه موسسه كاپیتال انتلیجنس اضافه كرد: در دوران تحریم هم خدمات دهی به بازار ایران را متوقف نكرده ایم؛ ضمن اینكه در ایران شهرداری ها و بانكها هم در این رتبه بندی حضور یافته اند. در عین حال، هورست برترام، مدیر توسعه بازار این مجموعه نیز، اظهار داشت: رتبه بندی اعتباری بانك ها، بیمه ها و شركت های مختلف برپایه میزان پایبندی آنها به تعهدات و پرداخت وام های خود در محیط بین المللی و همینطور حسابداری داخلی آنها انجام می گردد. وی با اشاره به اینكه رتبه بندی اعتباری موضوعی حائز اهمیت در بازارهای بدهی عمومی و خصوصی است، اضافه كرد: رتبه بندی اعتباری می تواند برای خیلی از وام گیرندگان مانند موسسات مالی، شركت ها و شهرداری ها و همینطور موسسات دولتی صورت گیرد. برترام با برشمردن مزایای مختلف رتبه بندی، تصریح كرد كه شفافیت مهم ترین موردی است كه از رتبه بندی حاصل می گردد. برترام در ادامه به فرصت هایی كه رتبه بندی اعتباری برای بانك ها، بیمه ها و دیگر شركت ها و صنایع ایرانی بوجود می آورد اشاره نمود و اضافه كرد: به دنبال برگزاری سمینارهای مختلف در ایران برای گروه های مختلف هستیم، ضمن اینكه شركت هایی كه در فضای داخلی ایران هم فعالیت می نمایند هم می توانند از خدمات رتبه بندی بهره برده و به دولت یا مشتریان خود نشان دهند كه میزان ریسك همكاری با آنها تا چه اندازه است. وی تصریح كرد: ممكن بانك ها یا شركت های بیمه اتكایی حتی با داشتن رتبه اعتباری حاضر به همكاری با طرف ایرانی خود نشوند؛ اما در صورتی كه شركتی رتبه اعتباری نداشته باشند هزینه های آنها به صورت میانگین ۶.۲ درصد افزایش پیدا می كند؛ این در شرایطی است كه رتبه بندی اعتباری سبب كاهش هزینه ها بخصوص در بازار سرمایه می گردد. 1397/02/02 13:22:52 5.0 / 5 5031 تگهای خبر: بازار , بانك , توسعه این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط زعفران ایران به کدام کشورها صادر می شود؟ ریزش ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی قیمت سکه فناوران برای توسعه فرمولاسیون داروهای شیمیایی فرا خوانده شدند حراج های سکه بستر امنی برای خرید متقاضیان به علاوه شرایط فروش نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۱ بعلاوه ۱