طی سال های متمادی، انواع خاصی از بسته بندی ها نقشی فراتر از تنها كاربرد را دارا بوده اند. بسته بندی برای حق خود ارزش قایل است و باید در معرض دید قراربگیرد چرا كه خصوصیات برند را به نمایش می گذارد. بسته بندی، بدون در نظر گرفتنِ خود محصول، حایز اهمیت است. از آنجایی كه بسته بندی، خود برند است می تواند نقش عمده ای در جایگاه سازی برند ایفا كند. توجه به چگونگی عرضه محصولات ( به دلیل احساس غرور مصرف كنندگان در خانه هایشان) افزایش یافته است. برای یك محصول این كافی نیست كه درِ یك بطری با برچسبی كه گویای فواید و اسانس آن است به خوبی بسته بندی شده باشد، بلكه باید از نظر زیبایی شناسی نیز به اندازه ی كافی رضایت مصرف كننده را جلب كند.