شرط توسعه خودرو های برقی به گزارش نیو باكس نتایج تحقیقات جدید در نروژ نشان داده است كه تجهیزات و شبكه برق كشورها باید برای آنكه پاسخگوی افزایش استقبال مشتركان از وسائل نقلیه برقی و الكتریكی باشند، ارتقا داده شوند. به گزارش نیو باكس به نقل از ایسنا، خیلی از كشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و كاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودرو های تمام الكتریكی و برقی را به تولید انبوه برسانند. افزایش روز افزون خودرو های برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودرو های پاك، سبب شده است شركت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یك از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی كنند. تازه ترین تحقیقات و بررسی های صورت گرفته از جانب محققان و پژوهشگران فعال در صنعت تولید و توزیع برق نشان داده است كه زیرساخت های شبكه برق در نروژ كه با استقبال بی نظیر از وسایل نقلیه برقی و الكتریكی توسط مشتركان و شهروندان این كشور روبرو شده است، باید ارتقا داده شود تا بتواند ظرف ۲۰ سال آینده پاسخگوی نیاز و تقاضای جمعیت این كشور و استقبال روزافزون از خودرو های الكتریكی و پلاگین هیبریدی باشد. خودرو های الكتریكی انواع و اقسام مختلفی دارند كه همچون مهم ترین آنها می توان به خودرو های تمام الكتریكی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی اشاره نمود. در این میان خودرو های تمام الكتریكی و پلاگین هیبریدی از محبوبیت بسیار زیادی در نروژ برخوردار شده اند؛ بگونه ای كه تازه ترین آمارها حاكی می باشد بالغ بر ۶۰ درصد خودرو های جدید فروخته شده در این كشور به این نوع خاص از وسایل نقلیه تعلق داشته است. خودرو های پلاگین هیبریدی كه به اختصار PHEV نامیده می شوند، در مقایسه با مدلهای هیبریدی به باتری های قدرتمندتری مجهز شده اند؛ ازاین رو مسافت قابل پیمایش آنها هم در حالت تمام برقی بیش تر است. همان گونه كه از نام این گونه خودرو ها مشخص است، باتری های به كار رفته در آن قابلیت شارژ شدن با برق شهری در منزل یا ایستگاه های شارژ مخصوص این خودرو ها را دارند. حالا كارشناسان اعتقاد دارند كه علاوه بر تجهیز و ارتقای زیرساخت های مربوط به صنعت برق در نروژ، پیشبینی می شود قبض برق و مبلغ پرداختی مشتركان هم در آینده با افزایش قابل ملاحظه ای روبرو خواهد شد؛ چونكه در صورت شارژ خانگی خودرو های پلاگین هیبریدی و همینطور استفاده از ایستگاه های شارژ میان جاده ای، مصرف برق كشور بالا رفته و نیازمند افزایش ظرفیت خواهد بود كه همین امر مستلزم سرمایه گذاری های كلان در بخش شبكه تولید و توزیع برق توسط دولت كشورهاست. یكی از این كارشناسان به گزارشگر رویترز اظهار داشت: ارتقای ظرفیت نیروگاه و شبكه های توزیع برق با اینكه بر عهده دولت می باشد اما در نهایت بر دوش مشتركان سنگینی خواهد نمود. در سال های گذشته، خیلی از كشورهای جهان همچون در اروپا به منظور كاهش آلودگی هوا به جای خودرو های بنزینی، از خودرو های دیزلی استفاده می كردند اما بعد از آنكه معلوم شد خودرو های دیزلی هم دستكاری شده اند، فروش آنها به صورت قابل ملاحظه ای كاهش پیدا كرد. نروژ كه یكی از بزرگترین صادركنندگان نفت در شمال اروپاست، به نظر می آید كه خود نمی خواهد از وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی استفاده نماید و به جای آن، می خواهد از خودرو های دوستدار محیط زیست و پاك حمایت كند تا نقش بسزایی در حفظ محیط زیست و كاهش میزان انتشار آلاینده های به جو كره زمین ایفا كند. كشور نروژ به منظور گسترش و توسعه صنعت خرید و فروش این خودرو های پاك، با عرضه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خویش را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب كرده است. دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مكزیك، چین و هند همچون پیشگامانی هستند كه قصد دارند به منظور پیشگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و كاهش دمای كره زمین، تولید و فروش خودرو های بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام كنند. 1398/03/18 14:32:41 5.0 / 5 4635 تگهای خبر: تسهیلات , توسعه , تولید , خرید این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط برگزاری هفدهمین نمایشگاه تابلوفرش و فرش دستباف در اراک طلای جهانی به زمین خورد! ورود ۵۵۰۰ خودرو به ناوگان حمل و نقل کشور پژوهش های کاغذی سد راه ساختن فردای صنایع هوشمند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۵