صادرات خودرو های برقی چین در سال 2025 متوقف گردید نیو باکس: تخمین زده می شود که صادرات خودروی چین امسال بعد از حفظ صادرات برای دومین سال در سال ۲۰۲۴ کاهش شایان توجهی داشته باشد، بدون این که رشدی برای صادرات خودرو های الکتریکی پیش بینی شود. به گزارش نیو باکس به نقل از مهر، با عنایت به داده های انجمن خودرو های سواری چین، این کشور با افزایش ۲۵ درصدی صادرات خودرو به ۴.۸ میلیون دستگاه، احتمالا برای دومین سال متوالی در سال ۲۰۲۴ با وجود تعرفه های اضافی، بعنوان بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان بالاتر از ژاپن قرار گرفت. بر اساس گزارش انجمن خودروسازان ژاپن، صادرات خودرو ژاپن در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۴ با ۴.۳ درصد کاهش به ۳.۸۲ میلیون دستگاه رسید. اما کوی دونگشو، دبیرکل انجمن خودرو های سواری چین اظهار داشت که رشد صادرات تا ۱۰ درصد امسال کاسته شده و انتظار می رود کاهش محموله ها به روسیه بر فشار تعرفه ها در اروپا بیفزاید و پیشبینی می شود صادرات خودرو های برقی رشد صفر داشته باشد. صادرات خودرو های برقی و پلاگین هیبریدی که بعنوان خودرو های انرژی نو شناخته می شوند، پارسال با ۲۴.۳ درصد رشد به ۱.۲۹ میلیون رسید. انجمن خودرو های مسافری چین اعلام نمود که روسیه، مکزیک و امارات متحده عربی سه بازار برتر خودرو های ساخت چین در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۴ بودند، در حالیکه صادرات به تایلند، استرالیا و بریتانیا کاهش پیدا کرد. چارلز لستر، تحلیلگر تحقیقاتی اظهار نمود در حالیکه تعرفه های اتحادیه اروپا فروش خودرو های برقی چینی را در کوتاه مدت محدود می کند، ایجاد تأسیسات تولید در اروپا، به خودروسازان چینی کمک می نماید تا سهم بازار را در طولانی مدت به دست آورند. در بازار داخلی چین، بزرگترین فروش خودرو در جهان، سرعت رشد خویش را در سال ۲۰۲۴ حفظ کرد، چونکه فروش خودرو های برقی و پلاگین هیبریدی در بحبوحه جنگ بی رحمانه قیمتها و با مبادلات یارانه ای برای خودرو های سبزتر که تقاضا را زیاد می کند به رکورد بالایی رسید. رشد فوق العاده در چین در یک چشم انداز جهانی خودرو های برقی که تا حد زیادی متوقف شده است، نوید خوبی برای رهبران محلی مانند بی وای دی، جیلی و شیائومی بود و به روند مناسب صنعت در بازار رقابتی سرعت بخشید. همینطور به نفع تسلا بود که فروش آن در چین در سال ۲۰۲۴ به بالاترین حد خود رسید و کاهش کلی در فروش جهانی غول خودرو های الکتریکی ایالات متحده را جبران کرد. کارشناسان تخمین زدند که رشد فروش خودرو های برقی و پلاگین هیبریدی در سال ۲۰۲۵ می تواند ضعیف ترین رشد از سال ۲۰۲۱ باشد. صنعت خودروسازی چین باوجود رشد فروش، طی سال ها شاهد بدتر شدن سودآوری بوده است. حاشیه سود فروش ۴.۴ درصد در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۴ بوده است. این انجمن اعلام نمود که این در مقایسه با ۵ درصد در سال ۲۰۲۳ و ۶.۲ درصد در سال ۲۰۲۰ است. داده ها نشان داده است که فروش خودرو های سواری برای چهارمین سال متوالی رشد در سال ۲۰۲۴ با ۵.۳ درصد افزایش به ۲۳.۱ میلیون دستگاه رسیده است. باوجود رشد فروش، صنعت خودروسازی چین طی سال ها شاهد بدتر شدن سودآوری بوده است. حاشیه سود فروش ۴.۴ درصد در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۴ بوده است. این انجمن اعلام نمود که این در مقایسه با ۵ درصد در سال ۲۰۲۳ و ۶.۲ درصد در سال ۲۰۲۰ است. رویترز گزارش کرد که تأمین کنندگان و فروشندگان هم از جنگ قیمتی طولانی رنج بردند که آنها را مجبور به کاهش بیشتر قیمت قطعات یا عرضه تخفیف های بیشتر کرد. منبع: newbox.ir 1403/10/24 10:38:51 5.0 / 5 7 تگهای خبر: بازار , تولید , دستگاه , صادرات این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط ناترازی گاز، تولید کدام صنایع را کاهش داد؟ هدایای تبلیغاتی نوروزی در تبریز جذب سرمایه گذار در مناطق آزاد با نگاه صادرات اقتصاد در منطقه رکود کارهای صنعتی کاهش یافت نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۱ بعلاوه ۲