با كاهش تقاضا

نخستین خودروی تمام الکتریکی خودروساز چینی ناکام ماند

نخستین خودروی تمام الکتریکی خودروساز چینی ناکام ماند به گزارش نیو باکس، فروش خودرو های لی آتو در بین تقاضای کم برای خودرو های الکتریکی با شکست مواجه گردید و با فروش 24.25 میلیارد یوان، برآورد 26.71 میلیارد یوان را از دست داد.


به گزارش نیو باکس به نقل از ایسنا، فروش خودرو لی آتو در سه ماهه اول برآوردهای مفسرین را نادیده گرفت برای اینکه تحویل نخستین خودروی تمام الکتریکی آن از اهداف خود دور ماند.
این خودروساز چینی فروش خودرو را ۲۴.۲۵ میلیارد یوان ( ۳.۶ میلیارد دلار) برای سه ماه منتهی به ۳۱ مارس گزارش داد که نسبت به سال قبل ۳۲ درصد افزایش داشت اما کمتر از ۲۶.۷۱ میلیارد یوان مورد نظر مفسرین بود. لی آتو در اطلاعیه ای اعلام نمود که درآمد خالص سه ماهه اول این شرکت ۱.۳ میلیارد یوان بوده است. برمبنای داده های جمع آوری شده بلومبرگ، انتظارات مفسرین برای سود ۱.۶ میلیارد یوان بود.
لی آتو در سه ماهه گذشته ۸۰ هزار و ۴۰۰ وسیله نقلیه تحویل داد که شامل نخستین محموله های نخستین مدل الکتریکی باتری دار؛ ون MEGA هفت نفره است. تقاضای اندک برای این ون، که از ۵۵۹ هزار و ۸۰۰ یوان آغاز می شود، لی اتو را مجبور کرد که هدف تحویل سه ماهه خودرا از ۱۰۰ هزار به ۱۳۰ هزار دستگاه به بین ۷۶ هزار تا ۷۸ هزار دستگاه کم کند.
پیش از عرضه MEGA، محدوده لی آتو شامل خودرو های برقی با برد وسیع با موتور بنزینی برای شارژ باتری ها بود. پیش بینی می شود تحویل خودرو در سه ماهه دوم بین ۱۰۵ هزار تا ۱۱۰ هزار دستگاه در مقابل انتظار بازار برای حدود ۱۳۰ هزار و ۶۹۲ دستگاه باشد.
لی آتو علاوه بر فروش ناامیدکننده ون جدید خود، با رقابت فزاینده ای از طرف شرکت های جدیدالورود در بازار خودرو های برقی چین مانند فناوری های هوآوی و شیائومی و جنگ نرخها مواجه می باشد، برای اینکه خودروسازان بدنبال حفظ سهم بازار با کاهش کل بازار هستند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، رسانه های محلی در اوایل این ماه گزارش دادند که لی آتو کاهش مشاغل را آغاز نموده است که حدودا ۲۰ درصد از نیروی کار که ممکنست به بالای ۵۰۰۰ کارمند برسد. این کاهش کارکنان گزارش شده بدنبال شرکت رقیب نیو است که سال قبل ۱۰ درصد از کارکنان خودرا کم کرد.




منبع:

1403/03/02
15:11:46
5.0 / 5
373
تگهای خبر: بازار , دستگاه , شركت , فروش
این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه