رایزنان بازرگانی برای بازاریابی و تقویت تجارت کشور تلاش کنند

رایزنان بازرگانی برای بازاریابی و تقویت تجارت کشور تلاش کنند به گزارش نیو باکس، رئیس اتاق ایران در نشست سفارت ایران در پاریس، نقش رایزنان بازرگانی در تقویت مناسبات تجاری با کشورهای هدف را مهم ارزیابی کرد و خواهان همکاری آنها برای تقویت تجارت و توسعه بازار ایران شد.



به گزارش نیو باکس به نقل از مهر، صمد حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تکیه بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت رایزنان بازرگانی در تقویت سطح مناسبات تجاری با دیگر کشورها، اظهار داشت: رایزنان بازرگانی می توانند در شناسایی بازار هدف و معرفی آن به فعالان اقتصادی کشور، نقش مهمی ایفا کنند.
حسن زاده که با همراهی حسین پیرموذن، نایب رییس اتاق ایران و محمد خزایی، دبیرکل کمیته ایرانی ICC برای حضور در اجلاس سالانه اتاق بازرگانی بین الملل (ICC) عازم فرانسه شده است، در جریان این سفر در نشست سفارت ایران در پاریس هم حضور پیدا کرد و بخصوص در بحث استفاده از ظرفیتهای دیپلماسی برای توسعه و تقویت تجارت خارجی به بحث و تبادل نظر پرداخت.
او در این جلسه به ظرفیتهای تجاری ایران و فرانسه اشاره نمود و اظهار داشت: دو کشور امکانات و توانمندی های قابل توجهی دارند که میتوان از آنها برای تقویت سطح تعاملات تجاری و سرمایه گذاری استفاده نمود.
حسن زاده، همینطور دستاوردهای حاصل از برگزاری اجلاس سالانه ICC را قابل توجه ارزیابی کرد.
در ادامه این نشست مبحث نقل و انتقالات بانکی بعنوان اصلی ترین مانع در مقابل همکاریهای مشترک تجاری بین ایران و دیگر کشورها همچون فرانسه عنوان شد. بر مبنای اظهارات نمایندگان بانکهای صادرات، ملی، سپه و تجارت که در این جلسه حضور داشتند، با وجود آماده بودن زیرساخت های بانکی به علت تحریم ها، امکان بهره برداری از آنها وجود ندارد.
حسین پیرموذن، نایب رییس اتاق ایران با تکیه بر اهمیت و نقش مبادلات مالی در تقویت روابط تجاری، اظهار داشت: تحریم های ظالمانه مانع بزرگی برای نقل و انتقال مالی است؛ اما بخش خصوصی همواره کوشیده است مسیرهای مالی مورد قبول طرفین برای انجام مبادلات مالی با دیگر کشورها طراحی و عملیاتی کند.
پیرموذن خاطرنشان کرد: تجارت بازرگانان بخش خصوصی در شرایط فعلی و با وجود تحریم ها، نتیجه تلاشهای طاقت فرسا و زحماتی است که سالیان متمادی متحمل شده اند و با وجود این که به علت تحریم و هزینه ها آن، مزیت های رقابتی خویش را از دست می دهند، هیچگاه عقب نشینی نکرده اند.
در بخش دیگری از این نشست، علی فرهاد، دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و فرانسه اطلاعاتی در رابطه با قدمت فعالیت این اتاق مشترک و مجموعه اقداماتی که در این زمان در جهت افزایش سطح روابط بین دو کشور انجام داده است، عرضه داد.
او اظهار نمود: اتاق مشترک بازرگانی ایران و فرانسه تلاش دارد شرکای تجاری مناسب را برای فعالان اقتصادی ایرانی که قصد ورود به بازار فرانسه را دارند، پیدا کرده و به آنها معرفی نماید. از طرفی تسهیل در شرایط صدور روادید و عرضه اطلاعات به روز از وضعیت اقتصادی فرانسه و بیان نکاتی که می تواند بسترساز فعالیت قوی تر ایرانی ها در این بازار شود، از دیگر اقداماتی هستند که توسط اتاق مشترک دنبال می شود.
این فعال اقتصادی همینطور ارتباط مستمر و مؤثر بین اتاق مشترک ایران و فرانسه و اتاق بازرگانی فرانسه را در این راه مهم و ضروری خواند که در اولویت کاری اتاق مشترک قرار دارد.
فعالان اقتصادی ایرانی مقیم پاریس دیگر میهمانان این نشست بودند که به بیان دغدغه ها و انتظارات خود پرداختند و در عین حال پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت روابط تجاری بین دو کشور عرضه دادند.
مهم ترین خواسته آنها پیدا کردن راهکاری برای ایجاد روابط مستمر و پایدار بین ایران و فرانسه بود. به باور آنها باید راهی را پیدا کرد که تجار و بازرگانان ایرانی و فرانسوی بدون نگرانی بابت احتمال قطع روابط برای آینده مناسبات خود برنامه ریزی کنند.
آن ها همینطور پیشنهاد دادند که مرکز فعالان اقتصادی مقیم اروپا در پاریس با همکاری بین اتاق ایران، سازمان توسعه تجارت و وزارت امور خارجه شکل بگیرد تا با کمک آن بتوان انسجام لازم را در روابط تجاری بین ایران و اروپا ایجاد کرد.

1403/03/24
13:57:45
5.0 / 5
345
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بازرگانی , بانك
این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه