به گزارش نیو باکس به نقل از ایسنا، محمد مهدی برادران اظهار داشت: روند محتواسازی در تولیدات نوشت افزار روندی است که همزمان باید در انیمیشن ها و محصولات مرتبط تصویری یا سینمایی از نماد یا نشانه ای استفاده گردد که تولیدکنندگان این نوع محصولات بتوانند آنرا شخصیت پردازی کنند و با ارائه محصولات متناسب مورد توجه دانش آموزان قرار بگیرد.
وی ادامه داد: یکی از دلایلی که تولیدات ملی ما رشد نمی کرد این بود که افراد وقتی مشاهده می کردند، سریال هایی که حتی در صدا و سیما پخش می شود و غیر ایرانی هستند، نمادهای آنها در کتاب های درسی، دفاتر مشق و نوشت افزار استفاده می شد؛ توجه به محصولات غیر ایرانی را رقم می زد.
بگفته برادران اکنون تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی پیمان و اتحادی راهبردی را با کانون پرورش فکری داشته اند تا با بوجودآوردن شخصیت پردازی و معرفی به تولیدکنندگان، محصولات مورد استفاده برای دانش آموزان به بازار ارائه شود.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت توضیح داد: در دو سال قبل مجموعه تولیدکنندگان صنایع با مجموعه کانون پرورش فکری تفاهم کردند که از نشان پسر دلفینی بهره گیرند و در سال قبل نیز نشان بچه زرنگ عنوان شد.
وی در گفت و گو با صداوسیما اظهار داشت: امسال نشانی که مورد توجه تولید کنندگان قرار گرفته و با کانون پرورش فکری تفاهم شده نشان ریحانه یا همان دختر کاپشن صورتی است که در مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی به شهادت رسید.
برادران افزود: امسال نماد دختر کاپشن صورتی در نوشت افزارهای متنوع محصولات مختلف مانند میز تحریر، دفاتر مشق، مداد رنگی، انواع مدادها و محصولات دیگر استفاده می شود که مورد اقبال دانش آموز ابتدایی ما به ویژه دختران ما قرار گرفته است.