معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام كرد

تولید نوشت افزار ایرانی با محتوای بومی

تولید نوشت افزار ایرانی با محتوای بومی معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در کنار بحث تولید ملی یکی از موضوعات مورد پیگیری ما در صنعت نوشت افزار تولید محصولات با محتوای بومی و ایرانی - اسلامی است.


به گزارش نیو باکس به نقل از ایسنا، محمد مهدی برادران اظهار داشت: روند محتواسازی در تولیدات نوشت افزار روندی است که همزمان باید در انیمیشن ها و محصولات مرتبط تصویری یا سینمایی از نماد یا نشانه ای استفاده گردد که تولیدکنندگان این نوع محصولات بتوانند آنرا شخصیت پردازی کنند و با ارائه محصولات متناسب مورد توجه دانش آموزان قرار بگیرد.
وی ادامه داد: یکی از دلایلی که تولیدات ملی ما رشد نمی کرد این بود که افراد وقتی مشاهده می کردند، سریال هایی که حتی در صدا و سیما پخش می شود و غیر ایرانی هستند، نمادهای آنها در کتاب های درسی، دفاتر مشق و نوشت افزار استفاده می شد؛ توجه به محصولات غیر ایرانی را رقم می زد.
بگفته برادران اکنون تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی پیمان و اتحادی راهبردی را با کانون پرورش فکری داشته اند تا با بوجودآوردن شخصیت پردازی و معرفی به تولیدکنندگان، محصولات مورد استفاده برای دانش آموزان به بازار ارائه شود.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت توضیح داد: در دو سال قبل مجموعه تولیدکنندگان صنایع با مجموعه کانون پرورش فکری تفاهم کردند که از نشان پسر دلفینی بهره گیرند و در سال قبل نیز نشان بچه زرنگ عنوان شد.
وی در گفت و گو با صداوسیما اظهار داشت: امسال نشانی که مورد توجه تولید کنندگان قرار گرفته و با کانون پرورش فکری تفاهم شده نشان ریحانه یا همان دختر کاپشن صورتی است که در مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی به شهادت رسید.
برادران افزود: امسال نماد دختر کاپشن صورتی در نوشت افزارهای متنوع محصولات مختلف مانند میز تحریر، دفاتر مشق، مداد رنگی، انواع مدادها و محصولات دیگر استفاده می شود که مورد اقبال دانش آموز ابتدایی ما به ویژه دختران ما قرار گرفته است.

 

1403/06/31
22:53:45
5.0 / 5
284
تگهای خبر: بازار , تولید , صنعت , محصولات
این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه