گزارش نیو باكس؛

زهر بی برقی بر تن فولاد، تولید کاهش یافت

زهر بی برقی بر تن فولاد، تولید کاهش یافت به گزارش نیو باکس، تولید فولاد در ۵ ماهه سال جاری با افت ۵.۴ درصدی روبرو شده که عمده دلیل این کاهش تولید ناشی از محدودیت های برقی است.



به گزارش نیو باکس به نقل از مهر، محدودیت های برقی در فصل گرم سال صنایع را با دشواری های زیادی مواجه کرد؛ همچون این صنایع باید به صنعت فولاد اشاره نمود که در ۵ ماهه سال جاری با افت تولید روبرو شده است. آنطور که فعالان این صنعت می گویند عمده دلیل کاهش تولید فولاد دقیقا به قطعی های گاه و بیگاه برق برمی گردد.
بر همین اساس، بررسی آخرین آمار در ارتباط با صنعت فولادسازی نشان داده است که در ۵ ماه نخست سالجاری، ۴ میلیون و ۹۱۹ هزار تن مقاطع طویل فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و سایر مقاطع ساخته شده که نسبت به ۵ میلیون و ۴۰۴ هزار تن تولیدی طی ۵ ماهه نخست پارسال، کاهش ۹ درصدی را تجربه کرده است.
در این بازه زمانی ۴ میلیون و ۲۴۹ هزار تن مقاطع تخت فولادی ساخته شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۴ میلیون و ۲۱ هزار تن ساخته شده بود، ۵.۷ درصد رشد را تجربه کرده است.
در مجموع طی ۵ ماهه سال جاری ۹ میلیون و ۱۶۸ هزار تن محصولات فولادی ساخته شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۹ میلیون و ۴۲۵ هزار تن) افت ۲.۷ درصدی را نشان داده است.


همچنین در قسمت در ارتباط با شمش فولاد (فولاد میانی شامل اسلب و بیلت و بلوم) هم شاهد تولید ۱۲ میلیون و ۱۶۸ هزار تن محصول بوده ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۲ میلیون و ۸۶۹ هزار تن) افت ۵.۴ درصدی یافته است.
تولید آهن اسفنجی و کنسانتره سنگ آهن اما افزایش پیدا کرده و به ترتیب رشدهای ۱۱.۶ درصد و ۹.۶ درصد برای این محصولات ثبت شده است.
تولید گندله سنگ آهن هم با کاهش ۲ درصدی از ۲۷ میلیون و ۶۳۰ هزار تن در ۵ ماهه سال گذشته به ۲۷ میلیون و ۷ هزار تن در ۵ ماهه سال جاری رسیده است.


منبع:

1403/07/04
09:07:47
5.0 / 5
172
تگهای خبر: تولید , صنعت , محصولات
این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه