با توجه به كاهش نرخ بهره صورت گرفت

طلای جهانی در راه بهترین فصل 8 ساله

طلای جهانی در راه بهترین فصل 8 ساله به گزارش نیو باکس، قیمت طلا در روز جمعه (۲۷ سپتامبر) در راه رسیدن به بهترین سه ماهه خود در بیشتر از هشت سال قبل بود که در جلسه های اخیر به رکوردهای بالاتری رسید چونکه شروع تسهیل پولی ایالات متحده جذابیت شمش بدون بازده را افزایش داد.


به گزارش نیو باکس به نقل از ایسنا، طلا بعد از طی چهار جلسه متوالی به بالاترین سطح تاریخی خود، با یک درصد کاهش به ۲۶۴۳ دلار و ۸۸ سنت در هر اونس رسید. قیمت روز پنجشنبه به قیمت تاریخی ۲۶۸۵ دلار و ۴۲ سنت رسید.
معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۹ درصد کاهش به ۲۶۶۸ دلار و ۱۰ سنت رسید. فلز گرانبها، که یک محافظ سنتی در مقابل عدم قطعیت ژئوپلیتیکی و اقتصادی می باشد، در این سه ماهه حدود ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده که قوی ترین عملکرد آن از سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ است و امسال حدود ۲۸ درصد افزایش پیدا کرده که بیشترین میزان در ۱۴ سال قبل است.
با عنایت به کاهش بیشتر نرخ در آینده بعد از کاهش هفته گذشته توسط فدرال رزرو، تقاضای زیاد برای این فلز طلا را به سطوح فنی بالا رساند. با این وجود، برخی بانکها انتظار دارند که قیمتها تا ۳۰۰۰ دلار افزایش یابد و فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار اظهار نمود که سطح ۳۰۰۰ دلار آمریکا در هر اونس امسال کاملا امکان دارد.
استریبل افزود، شکست مذاکرات صلح خاورمیانه، وخامت بازار کار، کاهش دیگر نرخ فدرال رزرو و محرک های بیشتر چین می تواند از بازار طلا حمایت کند. این رالی همینطور به تقاضای فیزیکی در مصرف کنندگان برتر؛ چین و هند، صدمه وارد کرد.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، قیمت نقره افزوده شد و از تأثیر سرریز طلا سود برد، با اینکه برخی تحلیل گران اخطار می دهند که این افزایش امکان دارد کمرنگ شود. هر اونس نقره بعد از رسیدن به بالاترین میزان خود از دسامبر ۲۰۱۲ با ۳۲.۷۱ دلار در روز پنجشنبه، با ۱.۸ درصد کاهش به ۳۱.۴۶ دلار در هر اونس رسید.
بر اساس گزارش رویترز، پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۰۰۳ دلار و ۵۷ سنت رسید، در حالیکه پالادیوم ۳.۷ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۰۰۸ دلار و ۸۲ سنت رسید.




منبع:

1403/07/07
09:19:26
5.0 / 5
165
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بانك , قیمت
این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه