راه اندازی سامانه جدید برای نظارت بر بازار نیو باکس: مدیر عامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات اظهار داشت که شهروندان می توانند در سامانه جدید که برای نظارت بر بازار طراحی شده، قیمت های کف بازار کالاها و همین طور قیمت مصوب سازمان حمایت برای کالاهای مشمول قیمت گذاری را ببینند و در صورت گرانفروشی شکایت خود و در صورت مشتری مداری، رضایت خودرا در این سامانه درج کنند. مهدی مظهری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به رونمایی از یک اپلیکیشن در حوزه نظارت بر بازار در همایش امروز بازرسی، نظارت و کنترل بازار که از طرف سازمان حمایت برگزار گردید، اشاره کرد: تا حالا اپلیکیشن هایی در عرصه نظارت وجود داشت، اما این اپلیکیشن جدید تفاوت هایی دارد. بگفته وی مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران، زیرمجموعه وزارت صمت است و وظیفه کلی کالا و خدمات را در کشور بر عهده دارد. هم اکنون هفت میلیون و ۵۰۰ هزار کد در بانک اطلاعاتی وجود دارد، اما آن چه در فروشگاه ها به عنوان بارکد روی کالاهای فروشگاهی می بینیم، یک میلیون و ۵۰۰ هزار کد است. این کدها ابزاری برای سنجش اصالت کالا هستند و بمحض این که بارکد اسکن می شود، مشخص می شود کالا توسط چه شرکتی و با چه مشخصاتی تولید شده است. مظهری با اعلان اینکه هم اکنون مردم می توانند در فروشگاه اینترنتی نظرات خودرا درج کنند، اشاره کرد: در این نرم افزار مردم حتی می توانند در مورد فروشگاه های کوچک نظرات خودرا درج کنند اشخاص دیگر می توانند از این طریق صحت سنجی کند. همین طور بگفته مقام مسئول مردم می توانند در اپلیکیشن قیمت های کف بازار کالاها و همین طور قیمت مصوب سازمان حمایت برای کالاهای مشمول قیمت گذاری را ببینند. مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران با اعلان اینکه مردم می توانند در صورت گرانفروشی شکایت خود و در صورت مشتری مداری، رضایت خودرا در این سامانه درج کنند، اظهار داشت: همین طور مردم می توانند در اپلیکشن در نقشه محل را احصا کنند و با بهره گیری از تابلو یا نام فرد شکایت یا رضایت خودرا درج کنند. در مرحله بعدی مقرر است کد موقعیت مکانی یا GLN تبدیل به یک QR کد شود و پشت شیشه مغازه ها درج شود. اما اجرای این مرحله ممکنست مدتی زمان ببرد. وی درباره ی نحوه رسیدگی به شکایات در نرم افزار «کالا به فی» نیز اظهار داشت: شکایت مردم ابتدا به اتحادیه مربوطه ارجاع می شود. اگر آنجا رفع نشود به اتاق اصناف شهر ارجاع می شود و اگر باز هم رفع نشد، توسط بازرس سازمان صمت استان پرونده تشکیل می شود و وارد سامانه سیمبای سازمان حمایت خواهد شد و از آنجا به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع می شود. منبع: نیو باكس 1402/11/13 12:34:59 5.0 / 5 464 تگهای خبر: ابزار , بازار , بانك , تولید این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط آیفون های وارد شده به زودی رجیستر می شوند تجارت خارجی ایران ۷۲ میلیارد دلاری شد ۳۰ درصد واردات در سال آینده با ارز آزاد تامین خواهد شد برنج در ایران از نقش آفرینی در اقتصاد ملی تا جایگاه منطقه ای و جهانی نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۵ بعلاوه ۳