عضو اتاق ایران :

نباید فقط معطل آمریکا باشیم

نباید فقط معطل آمریکا باشیم به گزارش نیو باکس، عضو اتاق ایران ضمن اشاره به صدمه شناسی برجام اظهار داشت: این که در آمریکا چه کسی بعنوان رئیس جمهور انتخاب می شود نباید در سیاست های ما تفاوت چندانی ایجاد نماید چونکه الان در اوج تحریم هستیم.



مهراد عباد عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار نمود: یکی از اولویت های اصلی در دولت چهاردهم باید افزایش تعامل با همه کشورهای دنیا باشد؛ این که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چه کسی بعنوان رئیس جمهور انتخاب می شود نباید در سیاست های ما تفاوت چندانی ایجاد نماید چونکه دستورکار اصلی دولت چهاردهم باید تعامل با همه دنیا باشد.
وی اضافه کرد: هم اکنون تحریم های زیادی ضد ایران وضع شده و به قدری تعداد بالاست که دیگر تحریم جدیدی ندارند و به تحریم اشخاص و شرکت ها روی آورده اند. اما به هر حال برای خروج از این بن بست باید ابتدا منافع را بررسی نموده و صدمه شناسی نماییم که چرا اصلاً در سال ۱۳۹۷ ترامپ از برجام خارج شد. شاید نیاز بود که برجام به شکل بهتری تدوین می شد.
عباد خاطرنشان کرد: از سویی دیگر زمانیکه برجام به امضا رسید کشورهای اروپایی با ایران ارتباط گرفتند و آمریکا از این رقابت اقتصادی عقب افتاد؛ باید صدمه شناسی نماییم که در صورت مذاکرات مجدد، بهتر مذاکره نماییم تا به نتایج مناسب تری برسیم.
عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: به سرعت و بعد از روی کار آمدن دولت چهاردهم باید تعامل خوبی با همه دنیا برقراری نماییم و با کشورها توسعه یافته و درحال توسعه ارتباط تجاری داشته باشیم چونکه برای توسعه کشور احتیاج به جذب سرمایه گذاری خارجی داریم؛ نکته مهم آن است که ما برای دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی باید بتوانیم سرمایه جذب نماییم.
وی با اشاره به اینکه شعارهای زیادی طی سالهای گذشته داده شده اما در حد شعار باقی مانده است، اظهار داشت: نکته دیگر آنکه نباید فقط معطل آمریکا بمانیم بلکه باید به صورت موازی دیپلماسی اقتصادی را پیش ببریم.


منبع:

1403/04/13
09:40:21
5.0 / 5
299
تگهای خبر: اقتصاد , بازرگانی , توسعه , سرمایه
این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه